Ambulanta za dječju ortopediju (Prof. dr. sc. Darko Antičević)
-
UZV novorođenačkih kukova i ostalog sustava za kretanje u djece školske dobi
-
pregledi iz dječje neuroortopedije – cerebralna paraliza, neuromuskularne bolesti, rijetke bolesti i sindromi koštanog sustava
-
procjene o postupcima rekonstruktivne kirurgije (ispravljanje deformacija i produženje ekstremiteta)
- ortopedski pregled dojenčadi i djece
- pregled djece sa skoliozom, planiranje i provođenje liječenja
- pregled i liječenje bolesnika s degenerativnim promjenama velikih zglobova donjih udova
Ambulanta za pedijatrijsku neurologiju ( Prim.dr.sc. Ljiljana Popović Miočinović, neuropedijatar )
Dijagnostika (neuropedijatrijski pregledi, EEG snimanje) i liječenje djece koja imaju:
- neurorizične faktore ( prijevremeni porod, komplikacije u porodu, niski Apgar, intrakranijalno krvarenje)
- neurorazvoje probleme (ADHD, autizam, mentalna retardacija)
- školski neuspjeh
- febrilne konvulzije, epilepsije , epileptičke encefalopatije, farmakorezistentne epilepsije i savjetovanje o drugim terapijskim izborima uključujući neurokirurško liječenje
- glavobolje
- procjena rizika cijepljenja kod neurorizične djece i djece s neurološkim bolestima
- procjena i savjetovanje za habilitacijske metode ( neurorazvojna terapija-Bobath, Vojta terapija , terapija senzoričke integracije, vibroterapija, alternativne metode i dr)
- neuromuskularne bolesti (mišićne distrofije, kongenitalne miopatije ,mijastenija gravis, kongenitalni mijastenički sindromi, spinalna mišićna atrofija, stečene i genetske bolesti perifernih živaca i korijena)
- kongenitalne miotonije
- distonije
- multipla skleroza, optički neuritis
- neurometaboličke bolesti mozga
- procjena potrebne fizikalne terapije, ortopedskih konzervativnih i kirurških postupaka,procjena potrebe gastroeneteroloških postupaka i potpore poremećajima gutanja, pulmoloških pretraga i procjena potrebe neinvazivne potpore disanju
- indikacije za genetske pretrage u neurološkim bolestima i genetsko savjetovanje temeljem nalaza
- pregled specijaliste pedijatrijske kardiologije
- EKG
- UZV srca
- kontinuirano 24 satno praćenje krvnog tlaka- Holter tlaka
- kontinuirano 24 satno praćenje EKG zapisa – Holter EKG
- mišljenje i preporuka specijaliste pedijatrijske kardiologije
- sumnja na srčanu grešku, odnosno čujni šum nad srcem
- poremećaj srčanog ritma "preskakanje" srca ili ubrzano "lupanje" srca
- bolovi u prsnom košu
- slabije tjelesno napredovanje
- teže podnošenje tjelesnog napora
- plavljenje dojenčadi kod hranjenja
- provjera rada srca kod djece sportaša
- povišeni krvni tlak
Psihijatrijska ambulanta za djecu i adolescente ( Prof.dr.sc. Vesna Vidović , Dr.med. Ljiljana Gulić , Dr.med. Andrić Alen , Dr.med. Marko Tomičević)
-
individualna i obiteljska psihoterapija,
-
liječenje osoba koje pate od anoreksije nervoze, bulimije nervoze, tjeskobe i problema u odrastanju te savjetovanje s obiteljima.
Psihologijska obrada i savjetovanje ( Dr. Trpimir Jakovina mag. psych - dječji psiholog)
Usluge za djecu i roditelje:
- procijenjivanje na osnovu testova, kognitivne, emocionalne i socijalne karakteristike djece od 3-15 godine
- utvrđivanje odstupanja u socijalnom i emocionalnom razvoju
- procijenjivanje zrelosti za školu i problema vezanih uz polazak u školu
- bihevioralni programi za usvajanje i kontrolu sfinktera
- bihevioralni programi za smanjivanje strahova poput školske fobije i sl.
- savjetovanje roditelja u vezi odgojnih postupa kod djece koja imaju smetnje tipa ADHD
- savjetovanje rastavljenih roditelja u vezi odgoja i provođenja kontakata sa roditeljem kojem dijete nije dodjeljeno na odgoj i skrb
Psihološka procjena, individualni rad s djecom, savjetovanje roditelja, rad u grupama ( Suzana Kovačić -prof.psihologije )
- Psihološka procjena djeteta od 3 do 10 godina
Cilj psihološke procjene je na temelju podataka o razvojnom statusu djeteta podržati djetetov razvoj i socijalizaciju. Nakon procjene razvojnog statusa moguće je planirati i dogovarati daljnje postupke u odgoju i obrazovanju djeteta s ciljem da dijete raste i razvija se zadovoljno i sretno, te da ostvari svoje pune razvojne potencijale.
Psihološka procjena odvija se kroz najmanje tri susreta. U prvom susretu cilj je upoznati dijete i obitelj (osim razgovora primjenjuju se i neke od projektivnih tehnika), drugi susret uključuje psihologijsko testiranje, a treći interpretaciju rezultata i savjetovanje roditelja. Na Vaš zahtjev možemo izraditi pisane preporuke za druge odgojno-obrazovne institucije koje dijete pohađa (vrtić, škola) i kontaktirati stručnjake u tim institucijama. - Individualni rad s djecom
Kroz individualni rad s djetetom nastoji se djetetu omogućiti da se uspješnije nosi sa životnim izazovima i problemima koje pokazuje u ponašanju; npr. psihosomatske tegobe, problemi s pažnjom, povučenost, anksioznost, prisilne misli, problemi u odnosu s vršnjacima ili s roditeljima, problemi u školi, reakcija na stres ili traumu, emocionalni problemi - Savjetovanje roditelja
Savjetovanje roditelja zamišljeno je kao proces podrške roditeljima u izazovima suvremenog roditeljstva. Može se planirati kroz jedan ili više susreta. Cilj savjetovanja određuju roditelji sami, a ishod je osjećaj kompetencije u svakodnevnim obiteljskim situacijama. Najčešće teme su: odgojni izazovi, ispadi bijesa, neposlušnost, prkos, povučeno dijete, konfliktne situacije u obitelji, polazak u vrtić/školu, razvod roditelja, podrška djetetu koje nema razvijene socijalne vještine, problemi s vršnjacima, emocionalni problemi djeteta, podrška u učenju… - Program rada s roditeljima (može i on line)
Roditeljska uloga jedna je od najvažnijih, najzahtjevnijih i najodgovornijih uloga s kojima se u životu nosimo, a uključuje mnoge vještine kojima nas nitko ne uči. Često je izvor velikog veselja, ali i velike frustracije. Naše doba, doba je velikih znanstvenih otkrića i tehnoloških dostignuća. Međutim, u području međuljudskih odnosa i komunikacije napredovali smo vrlo malo, najčešće zahvaljujući osobnom interesu i motivaciji, a ne sustavnoj edukaciji. Komunikacija u obitelji se promijenila neznatno, a većina ljudi odgaja djecu i komunicira s njima na način kako su to činili njihovi roditelji. U međuvremenu, mijenja se način života prosječne obitelji ii suvremena znanja o odgoju djece. U svim tim zbivanjima, roditelji se uglavnom snalaze sami, bez mnogo podrške u vlastitom iskustvu i bez dobrih uzora u okolini koji bi im u razvoju kompetentne roditeljske uloge pomogli.
Osmišljen je kao niz od sedam radionica:Teme radionica su:
1. Temeljne psihološke potrebe
2. Kako pronaći prave riječi kada se dijete neprihvatljivo ponaša( ne želi poslušati, ljuti se, impulzivno je...)
3. Ja poruke
4. Povratna informacija
5. Zna li dijete što ja hoću
6. Uloga majke i oca u odgoju djeteta ( ili razlike između mame i tate)
7. Obiteljski rituali
Svaku od radionica moguće je organizirati i zasebno.
- Rad u malim grupama s djecom koja trebaju podršku u emocionalnom ili socijalnom razvoju
- Rad u malim grupama s djecom koja trebaju podršku u emocionalnom ili socijalnom razvoju (prkos, poteškoće samoregulacije, kratka pažnja, neposlušnost, sukobi s vršnjacima). Grupe su ujednačene po dobi i broje 3-5 djece. Planirano je 6 susreta.
- Rad u malim grupama s djecom koja znaju, hoće i mogu više
Rad u malim grupama s djecom koja znaju, hoće i mogu više – set od deset radionica na kojima se bavimo unaprjeđivanjem znanja i vještina kroz STEAM područje.
STE(A)M je interdisciplinarni pristup učenju u kojem djeca uče o i primjenjuju koncepte iz područja znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (Vrgoč, B., 2022).
Za nas, STEAM je način promišljanja i podučavanja koji uključuje:
- Učenje zasnovano na pitanjima
- Učenje kroz autentične probleme
- Učenje onog što nas zanima
- Povezivanje s drugim znanjima i iskustvima koje posjedujemo
- Prihvaćanje neuspjeha
- Poticanje hrabrosti da se ima svoje mišljenje i zastupa ideja
- Kreativnost i inovativnost.
U radu s djecom nastojimo uvažavati specifične interese djeteta, produbljivati ih i poticati širenje temeljnih znanja i verbalnih sposobnosti, kreirati uvjete u kojima dijete uči ono što ga zanima, na način koji mu odgovara te mu omogućiti dovoljno vremena, poticati razvoj ustrajnosti, neovisnosti i kreativnosti u radu i poticati socijalni i emocionalni razvoj djeteta primjeren dobi, a naročito razvoj socijalnih vještina i pozitivne slike o sebi.
- Grupni rad s potencijalno darovitom i darovitom djecom dobi do 8 godina.
Rana identifikacija potencijalno darovite djece i uključivanje u specijalizirane programe u kojima će im se omogućiti socijalna podrška i poticati razvoj svih aspekata osobnosti izrazito je važna. Stoga, Kraći program rada s potencijalno darovitom djecom „Klikerići“ omogućuje zadovoljavanje potreba potencijalno darovite djece za druženjem s vršnjacima prema kronološkoj i prema intelektualnoj dobi, sudjelovanjem u obogaćenim i proširenim programima te zadovoljavanje potrebe za neovisnošću i izazovima u učenju.
Rad u maloj skupini potiče razvoj jakih strana djeteta i moderiranje slabih strana. Mišljenja smo da osjećaj osobnog uspjeha uz povoljnu klimu i komunikaciju u „Klikerićima“ pozitivno djeluje na emocionalni i socijalni razvoj darovitog djeteta i može dovesti do izuzetnog razvoja djetetovih potencijala i definiranja područja u kojima mogu najviše postići što trajno utječe na kvalitetu života djeteta, njegove primarne sredine, ali i društva u cjelini. - Individualna ili grupna podrška u učenju djeci do 10 godina starosti – učimo kako učiti i zadržati radost i znatiželju u učenju